Tryggare kan ingen vara.

"Min Jesus lever, därför vill jag leva.
Min Jesus lever, därför är jag trygg.
Jag säkert vet, att Han mig leder.
Mitt liv är värt att leva för Han älskar mig!"
Min Jesus lever.
Det heter sången som de där raderna kommer ifrån.
Ack, så sanna rader.
Jag vill leva för jag vet att Jesus lever och att han är med mig.
Anledningen till min trygghet är att Jesus är med mig och att jag vet att han väntar på mig vid målgången.
Livets målgång. Där allt för många tror att livet slutar så tror jag snarare att det börjar på nytt. Jag kommer dit jag hör hemma. Till min far i himmelen. På grund av Jesus. På grund av att Jesus dog på korset för mig. För mina synder. Och dina synder. För allas synder.
Fatta vilken trygghet. Att veta att "YES, jag är redan förlåten för allt jag gjort.". Jesus älskar mig trots alla mina brister och synder. Jesus älskar mig no matter what. Och dig med.
Tryggare kan ingen vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0