Friends forever

And so we talked all night about the rest of our lives
Where we're gonna be when we turn 25
I keep thinking times will never change
Keep on thinking things will always be the same
But when we leave this year we won't be coming back
No more hanging out cause we're on a different track
And if you got something that you need to say
You better say it right now cause you don't have another day
Cause we're moving on and we can't slow down
These memories are playing like a film without sound
And I keep thinking of that night in June


Den där spelas på skolavslutningen och får mig att gråta varenda gång.
Det är helt galet att jag har gått två år med klassen nu.
Vi som började lite skakigt men som nu har lärt sig att acceptera varandra.
Jag gillar verkligen vår klass. Vi är så bra.
Det är sjukt att om ett år så kommer vi aldrig mer att sitta i samma klassrum och skrika dissar till varandra över klassrummet och vi kommer aldrig mer att skratta åt Stenbergs små kommentarer som får hela klassen att brista ut i skratt. Vi kommer aldrig mer att vara samlade hela klassen. Crazy.
Åttan har gått så snabbt. Det känns som att det var nyss vi åkte spark till bussen och knappt kunde ta upp busskortet ur fickan eftersom det betydde att vi var tvungna att ta av oss vanten några sekunder. Det känns som att jag nyss kom med min termosmugg på morgonen och hade glömt att stänga jackan, vilket ledde till att den där koppen thé var fruktansvärt viktig för mitt välmående. Det känns som att vi nyss fick våra första betyg. Det är galet hur snabbt tiden går. Jag vet inte om jag vill att nian ska gå lika snabbt. Nej, det vill jag inte. Jag vill att nian ska gå långsamt. Jag vill inte gå ur nian och behöva byta klass och skola ännu en gång. Jag trivs så som jag har det nu.
Och snart är vi 9a. GALET.

Kommentarer
Postat av: Erica

Jag vet hur du känner dig.



Jag går seriöst i världens bästa klass... i fyra dagar till...

Bara tanken på att jag kanske aldrig mer kommer träffa vissa personer gör mig ledsen.

Det hade inte varit helt fel att kunna stanna tiden nu och vara kvar.

Och sen det här med att byta skola... jag ska byta stad helt. Ingen annan som jag känner ska gå på samma skola som mig. Det gör mig sjukt osäker. Jag vet liksom precis hur allt fungerar på högstadiet. Nu måste jag börja om från början på gymnasiet.

Tro mig, du kommer bli helt förstörd vid den här tiden nästa år.

2009-06-07 @ 19:09:09
URL: http://ericasperspektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0