hemma.

Nu är jag hemma från min semester, det är skönt att vara hemma.
Jag hyser en sån kärlek till Klöverträsk.
Jag vet inte varför.
Det kan nog vara för hur lugnt det alltid tycks vara här. Så lugnt.
Inga bilar (okej, nån bil. Men inte ens en bil i minuten. Om jag möter FYRA bilar på kort tid så tänker jag för mig själv "Värst vad det var rusning här idag.")  och inte folk över allt. Jag älskar Stockholm men allt folk och alla bilar höll på att göra mig galen. Det var inte tyst någonstans. Gatumusikanter, demonstrationer, minnesstunder, högljudda alkoliserade människor, allmänt högljudda människor. Bilarna, bussarna, t-banan. Det är inget för mig. Jag klarar mig gott och väl med min cykel och klöverträskare. Då är jag nöjd.
Jag vill ha picnickar på ängar. Inte en fika med en massa människor som pratar HÖGT runt omkring mig. Jag vill ha lugn och ro helt enkelt. Då mår mitt ack, så lantliga hjärta bra.
Klöverträsk is THE place this summer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0